Auteur Topic: Nederlandse Taal toevoegen  (gelezen 104 keer)

roncpjovertoom

• Gast
Nederlandse Taal toevoegen
« Gepost op: 13 januari 2019, 10:04:23 »
Ik heb vraagje ik heb HomeWeatherStation draaien de meteobridge versie.

https://meteooudkarspel-hws.pd0rok.nl

Maar ik zie de Nederlandse taal er niet tussen staan, is deze toe te voegen en hoe moet dat?

Alvast dank voor je antwoord.

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 10:25:56 door Ron (Meteo Oudkarspel) »

giantocr

• Gast
Re: Nederlandse Taal toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2019, 14:26:26 »
Laatste versie downloaden zit de Nederlands taalmodule gewoon in.

Vr groet,

Piet

heersje

• Gebruiker van Leuven-Template
  • Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Weer-Weather-Meteo Vossem
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2019, 15:19:14 »
Beste Piet,

hoe kan je nu het beste een versie updaten? Ik heb de nieuwe zip uitgepakt en op de server geplaatst in een map PWS maar wil dus de oude gegevens van de vorige versie bewaren (die oudere versie staat ook niet in een map PWS maar dat is denk ik alleen van belang voor de path die je in meteobridge definieert.
gaat het om de data in de mappen jsondata en mbcharts te kopieren naar de nieuwe installatie?

groet Jean-Paul

giantocr

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2019, 15:44:22 »
Beste Piet,

hoe kan je nu het beste een versie updaten? Ik heb de nieuwe zip uitgepakt en op de server geplaatst in een map PWS maar wil dus de oude gegevens van de vorige versie bewaren (die oudere versie staat ook niet in een map PWS maar dat is denk ik alleen van belang voor de path die je in meteobridge definieert.
gaat het om de data in de mappen jsondata en mbcharts te kopieren naar de nieuwe installatie?

groet Jean-Paul

Hoi Jean-Paul,

Als je een nieuwe versie wil gebruiken dan moet je uit je oude versie de volgende files/mappen back-uppen en in de nieuwe versie zetten.
Het gaat om de map mbcharts als je MySql gebruikt en de map chartswudata, en de file settings1.php hierin staan al je settings die je ook in de oude versie had staan.
En heb je zelf wijzigingen in bepaalde files aangebracht deze eventueel ook back-uppen en teugzetten.
Eventueel daarna de easyweathersetup.php draaien voor als er nieuwe optie's in gekomen zijn.
Maarrrrrrrrrrr garantie tot aan de deur.

Succes,

Piet

heersje

• Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2019, 16:35:15 »
Dank Piet,

op hert eerste zicht lijkt dit inderdaad gelukt, kleinigheidjes als voorspelling nog in het engels maar dat is mogelijk een cache issue. Herstart nu de Meteobridge omdat dat op de weather34 staat en hoop dat het daarmee in orde is.

groet jean-paul

giantocr

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2019, 16:47:16 »
Dank Piet,

op hert eerste zicht lijkt dit inderdaad gelukt, kleinigheidjes als voorspelling nog in het engels maar dat is mogelijk een cache issue. Herstart nu de Meteobridge omdat dat op de weather34 staat en hoop dat het daarmee in orde is.

groet jean-paul

Hoi Jean-Paul,

Helaas zal er een hoop niet meer vertaald worden naar het Nederlands, Brian doet daar al een hele tijd niets meer aan om de vertaal code er bij te plaatsen in de php files.
Heel jammer maar helaas het is nu eenmaal zo.

Groeten,

Piet.

heersje

• Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2019, 17:10:09 »
ik had even snel gekeken naar lang.nl.php, en er een beetje aan geschaaft maar hele andere aanpak dan Saratoga en Leuven.

roncpjovertoom

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2019, 17:11:40 »
Laatste versie downloaden zit de Nederlands taalmodule gewoon in.

Vr groet,

Piet

Ja klopt Piet in de versie van 2019/01/09 22:00:50 zit Nederlands gewoon in.
Bedankt voor je antwoord.

heersje

• Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2019, 17:14:13 »
Citaat
Helaas zal er een hoop niet meer vertaald worden naar het Nederlands

Piet inderdaad is het beeld een beetje gemengd, engels en nederlands door elkaar. Ik zie dat jij geen taalopties meer hebt en dat je het meeste in het Nederlands weergeeft. Hoe heb je dat laatste gedaan? Heb je in de scripts het engels direct in het nederlands vertaald of heb je verwijzimgen naar vertaallijsten ingevoegd en die vertaalbestanden uitgebreid?
Probleem is natuurlijk dat we iedere update weer opnieuw moeten beginnen en dat iedereen voor zich het wiel zit uit te vinden.  Het zou makkelijker zijn om te delen met Brian zodat het in de code terecht komt. De vertaalaanpak is ook anders dan in Saratoga/Leuven. Als je een woord voor vertaling codeert moet je voor iedere taal dit invoegen anders blijft het blanco en laat het ook het originele engels niet meer zien. Als dit te ondervangen zou zijn zou voor iedere taal een groepje vrijwilligers kunnen werken aan het uitbreiden van de woordenlijst. Zou ik best mee willen helpen.

Groet Jean-Paul
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2019, 17:30:53 door heersje »

giantocr

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2019, 19:13:26 »
Citaat
Helaas zal er een hoop niet meer vertaald worden naar het Nederlands

Piet inderdaad is het beeld een beetje gemengd, engels en nederlands door elkaar. Ik zie dat jij geen taalopties meer hebt en dat je het meeste in het Nederlands weergeeft. Hoe heb je dat laatste gedaan? Heb je in de scripts het engels direct in het nederlands vertaald of heb je verwijzimgen naar vertaallijsten ingevoegd en die vertaalbestanden uitgebreid?
Probleem is natuurlijk dat we iedere update weer opnieuw moeten beginnen en dat iedereen voor zich het wiel zit uit te vinden.  Het zou makkelijker zijn om te delen met Brian zodat het in de code terecht komt. De vertaalaanpak is ook anders dan in Saratoga/Leuven. Als je een woord voor vertaling codeert moet je voor iedere taal dit invoegen anders blijft het blanco en laat het ook het originele engels niet meer zien. Als dit te ondervangen zou zijn zou voor iedere taal een groepje vrijwilligers kunnen werken aan het uitbreiden van de woordenlijst. Zou ik best mee willen helpen.

Groet Jean-Paul

Hoi Jean-Paul,

Ik heb hem dus helemaal naar mijn eigenhand gezet en helemaal alleen in het Nederlands.
In alle scripts dus waar de Engels woorden niet in vertaald werden veranderd in het Nederlands, verder zitten in mijn versie nog wat zaken uit het verleden die er nu niet meer in verwerkt zijn.
Dit vanwege het feit dat ik niet de kennis heb wat de vertaal code betreft.
Het ligt uiteindelijk bij de ontwerper wat die er aan en mee doet qua vertalen.
Dan zou je je dus moeten bevoegen bij de ontwerper van de Weather34 template (Brian Underdown) of hij dit wil doen qua vertaal code.
Wat de taalmodule betreft dat is geen probleem, maar zit hem dus echt vast op de vertaal code.
Mocht je Brian willen mailen denk erom dat je hem dus vraagt naar de juiste versie (geen vragen gaan stellen over de Weather34WD versie waar Wim dus mee bezig is).

Vr groet,

Piet

wvdkuil

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • Template Support
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2019, 10:42:17 »
TER INFO

https://www.wxforum.net/index.php?topic=31507.msg368774#msg368774
author=weather34
Citaat
unfortunately i took a big step back from translations a year or so ago and designing around languages other than english ..
you can always overide the english direct if Hungarian is the primary language ..

Vantage VUE / MB-Nano https://weer.sluispark.be/
Vantage VP2 / USB logger / Meteobridge https://www.weerstation-herent.be/

Support Leuven-Template at  https://support.leuven-template.eu/
Support PWS_Dashboard (HWS-Template) http://pwsdashboard.weather-template.com/

heersje

• Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2019, 16:02:33 »
Dank Wim voor deze "heads up",

dan zullen we het er mee moeten doen en zoals Piet alles hard coderen in het NLs, de website alleen op engels zetten of de mix voor lief nemen (voor mij voorlopig het laatste). Het is te veel werk om bij iedere update weer handmatig je vertaling te moeten aanpassen ook al zullen sommige scriptjes redelijk stabiel blijven zoals metar.

Ik heb eens proberen achterhalen hoe het vertalen werkt in getmetar34.php maar ben er niet uit. Op zich als je common.php include en je verandert

//snow
else if($metar34conditions=='SN'){
if ($now >$suns2 ){$sky_icon='snow.svg';}
else if ($now <$sunrs2 ){$sky_icon='snow.svg';}
else $sky_icon='snow.svg';
$sky_desc='Snow Showers <br>';

in (zie laatste regel)

//snow
else if($metar34conditions=='SN'){
if ($now >$suns2 ){$sky_icon='snow.svg';}
else if ($now <$sunrs2 ){$sky_icon='snow.svg';}
else $sky_icon='snow.svg';
$sky_desc=$lang['Snow Showers <br>'];

en dan ook nog eens een keer in het vertaal script lang_nl.php dit toevoegt

$lang['Snow Showers <br>'] = 'Sneeuwbuien';
Wordt het correct vertaald maar dan werd vervolgens de rest van dat blokje maar gedeeltelijk weergegeven.

Dus ik heb besloten hier maar mee te leven :P

groet Jean-Paul
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2019, 16:05:09 door heersje »