Auteur Topic: Plaatsen van berichten een lastig iets......  (gelezen 45 keer)

WSParkstad

• Gebruiker van Leuven-Template
  • Hero Member
  • *
  • PD4MM QPO
    • Bekijk profiel
    • Weerstation Parkstad
Plaatsen van berichten een lastig iets......
« Gepost op: 21 oktober 2018, 11:36:24 »
Goedendag,

Helaas kan ik niet meer reageren op een topic over een vraag mededing over Lora netwerk.

https://leuven-template.eu/smf/index.php?topic=307.0

Plaats men hier iets over een ander onderwerp dan is het niet het juiste forum en plaats ik iets op HWA over iets anders wat betrekking heeft op Template Leuven dan mag dat ook weer niet, sja waar plaatst men dan wel iets, denk dat ik maar niets meer plaatst aangezien het telkens niet goed is.
Ergste is dat er direct een slotje opgezet wordt en men een nieuw topic moet openen of mond dood wordt gemaakt.

Ik begrijp het wel maar ook weer niet, weet nog goed toen ik begon met Purpleair, nu wel mooi opgenomen in het Leuven Template maar begin ook iets nieuws en vreemds, zo zie ik het eigenlijk met Lora ook, ik zie zelf dat er weerstations zijn die alleen via Lora werken.

Dat met behulp van newPage.php een nieuwe pagine erbij gezet kan worden met eventueel een iframe begrijp ik ook, maar het zou net zo fijn zijn als Purpleair dat het grafisch ook in het Template past en eventueel weer andere plaatsen in de buurt dan dit soor gegevens komt te staan.

Wil ook niemand met iets opzadelen en ja veel dingen gaan boven mijn boeren pet, ideeën zijn er wel maar uitvoeren ben ik afhankelijk van anderen, helaas.

Maar goed, mijn leer, weinig of niks plaatsen, zo dubbel.

Met vriendelijke groet,

Marcel.
E�n zwaluw maakt nog geen zomer.

wvdkuil

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • Template Support
Re: Plaatsen van berichten een lastig iets......
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2018, 13:40:49 »
. . . ingekort . . .Ik begrijp het wel maar ook weer niet, weet nog goed toen ik begon met Purpleair, nu wel mooi opgenomen in het Leuven Template . . . ingekort . .
Voor de luftdaten en purpleair sensor zijn STAND-ALONE scripts gemaakt. Voor purpleair zelfs twee totaal verschillende door twee verschillende auteurs.

En ja die stand-alone scripts kan je in de Saratoga-, Leuven- en Meteo-template draaien, ook op de start/home-pagina.
Net zoals honderden andere scripts.

Dus als je iets hebt waarvoor een stand-alone script bestaat, kan je dat script bijna overal op een website gebruiken.

Bij de Leuven-Template zijner maar een paar, ik tel er 5 bij mij, die data van het weerstation => weer-programma tonen.
ajax-dashboard => start-pagina
trends =>aparte pagina
historie => aparte pagina
stations-grafieken => aparte pagina
webcam => aparte pagina
Bij andere gebruikers is er dan ook nog de "klokjes" en WD-Live.
Bij Leuven kunnen die allemaal ook op de start-pagina als "component"  getoond worden.

ALLE ander pagina's tonen gegevens van derden zoals verwachtingen, mesonets, regen radars, grafieken, wu-kleurtjes  e.d.
Veel van die pagina's gebruiken 1 of soms meerdere iFrame's.  Veel van die pagina's kunnen ook als component op de start-pagina.
Soms zijn de  beschikbare stand-alone scripts makkelijk aan te passen aan de Saratoga- of Leuven-template, soms niet.

Conclusie
  • Als je iets geheel nieuws wilt, dan moet er iemand een script voor maken.
  • De meeste bezoekers zitten op het HWA forum.
  • Dus de grootste kans dat er iemand zoiets nieuws gebruikt en/of een script kan maken => HWA forum
Pas nadat er een script is kan dat bij jou op je Leuven-Template website getoond worden.

Dus alle nieuwe zaken die niets met de Template of huidige scripts te maken hebben => HWA.
Hier a.u.b. alleen discussies over echte bestaande Leuven-Template scripts

Wim
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2018, 13:59:59 door wvdkuil »
Vantage VUE / MB-Nano https://weer.sluispark.be/
Vantage VP2 / USB logger / Meteobridge https://www.weerstation-herent.be/

Support Leuven-Template at  https://support.leuven-template.eu/
Support PWS_Dashboard (HWS-Template) http://pwsdashboard.weather-template.com/

WSParkstad

• Gebruiker van Leuven-Template
  • Hero Member
  • *
  • PD4MM QPO
    • Bekijk profiel
    • Weerstation Parkstad
Re: Plaatsen van berichten een lastig iets......
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2018, 17:08:25 »
@All,

Mede weeramateurs wil een ding verduidelijken.
Ik heb niks verricht aan scripts, enige wat ik gekocht heb was de hardware van Purpleair en heb Wim gevraagd van is het mogelijk om hier iets voor te kunnen make.
Heb een tijdje gewacht en na een tijdje kwam WIm met een top scrip wat betreft Purpleair.

Dus zou het zo overkomen van dat ik bedoel met overgenomen dan bedoel ik geen een scrip maar het overnemen van data in het Template en Wim de maker daarvan is en niet ik, ik heb deze kennis niet in mijn macht en was er ontzettend blij mee dat Wim dit oppakte en een mooie scrip daarvan heeft gemaakt, val in herhaling maar dus niks van mij 0,0 inbreng alleen de vraag is dit toetevoegen in het Template

Zag een mooie iets Purpleair, heb dit aangekocht en gevraagd van is het mogelijk en ja het was en is mogelijk dankzij Wim en niet dankzij mij.

Zo was het geval LoRaWan ook, niks van mij alleen d evraag van is dit op te nemen in weet ik wat.

Alle eer is voor Wim en zal ook blijven en heb ik het onduidelijk om schreven dus Wim mijn excuses als dat zo overgekomen is maar jij bent de maker en ontwikkelaar van dat script en niet ik.

Hoop dat het nu duidelijk is en ik weer niet verkeerd om schreven heb.

Fijne dag allemaal.

Marcel.
E�n zwaluw maakt nog geen zomer.