Auteur Topic: | Er is brand | houd de dief | ??  (gelezen 107 keer)

wvdkuil

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • Template Support
| Er is brand | houd de dief | ??
« Gepost op: 11 juli 2018, 11:46:57 »
Ik heb uw attentie , daar gaat het even om, lees nog even door.

Hallo Wim,

Ik ben voor een klant bezig z’n template te upgraden en wat aanpassingen te doen. 
Nu ontdek ik dat Wunderground gestopt is met uitgeven van gratis API keys.

Was je daar al van op de hoogte? En heb je eventueel een advies voor een alternatief?

Vriendelijke groet,

Deze persoon, van een bedrijf, laat zich betalen om de template te installeren. Dat is hun goed recht.
Maar hij/zij is zelf geen gebruiker en heeft dus geen toegang tot de download link,
dus gekregen van de klant,  een sponsor van de Leuven-Template volgens eigen zeggen.

Welke "gebruiker" van de template heeft de download link van versie 2.8x doorgegeven aan anderen?
Zonder mij zelfs maar in te lichten?

Er staat in de bevestigings mail met de link toch duidelijk:

DOWNLOAD LINK 2.8x: https://xxxxxxxxxxx.zip

DEZE LINK NIET DOORGEVEN AAN ANDEREN

Als u iemand anders de template wilt laten installeren, vindt ik dat OK.
Als u die persoon er voor wilt betalen vindt ik dat OK.
Als u mij al die jaren nooit een donatie heeft gegeven vind ik dat jammer maar OK u bent zuinig.
Maar zelfs een donatie betekent niet dat u eigenaar bent van mijn werk, nog van mijn toekomstig werk.

Als u de download link door geeft aan derden die er een door u betaalde boterham aan verdienen,
dan kunt u rode letters blijkbaar niet lezen en word ik een beetje boos.
Normale beleefdheid is dat u  mij eerst inlicht, denk ik toch.

Maar dat dan de installateur, namens u, bij mij met support vragen komt, dan wordt ik meer dan boos.
Rechtstreeks op mijn privé e-mail adres?
Hoe kan hij/zij weten dat ik daarvoor een  support systeem in de lucht hou.
 Of dat vragen op een forum vaak efficiënter zijn doordat er meerdere mensen een antwoord kunnen geven?
En dat op deze site of in de WiKi al vaak de antwoorden te vinden zijn?

Anderen betalen om daarna onbetaald uw problemen door mij te laten oplossen?

Geen denken aan,

Wim

P.S. Gelukkig zijn de meeste,  of eigenlijk bijna alle gebruikers nette mensen, ik weet het.
1 rotte appel enzovoort, ik vind dat ik dit even mocht delen

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2018, 14:45:50 door wvdkuil »
Vantage VUE / WLIP https://weer.sluispark.be/
Vantage VP2 / USB logger/Meteobridge https://www.weerstation-herent.be/

WSParkstad

• Gebruiker van Leuven-Template
  • Hero Member
  • *
  • PD4MM QPO
    • Bekijk profiel
    • Weerstation Parkstad
Re: | Er is brand | houd de dief | ??
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2018, 20:43:13 »
Ik blijf mij telkens verrassen door de mensheid Wim.
Hoe brutaal kan men zijn en hoe onveilig kan men zijn om gegevens door te geven van download etc etc, triest.

Een ding weet ik zeker, kwam niet van deze kant zo ja had ik eerst toestemming gevraagd en dan nog ik zou niet op deze gedachten komen.

Jammer om dit weer te lezen en ondanks het mij niet aangaat kan ik mij hier toch boos over maken zeg.

WIm succes en hopende dat dit het plezier aan de template voor jouw niet veranderd.

Succes en voor overige mensen die dit niet, men maakt er meer kapot mee dan dat men lief is.

Marcel.

Harm

• Full Member
    • Bekijk profiel
    • Weerstation 't Zandt
Re: | Er is brand | houd de dief | ??
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2018, 17:16:30 »
Wim,

Ik ben het volledig eens met het delen van de diefstal en met de reactie van Marcel.

Wel ben ik bang dat dit bericht de betreffende persoon (personen) niet bereikt (niet actief op dit forum) anders had die persoon wel anders gehandeld. (ik ga uit van het correct handelen van de mens in het algemeen).

Erger vindt ik het van de persoon die tegen betaling "helpt" hij of zij heeft blijkbaar meer kaas gegeten van het onderhouden van een website dan de template download bezitter, hij of zij moet dan toch ook beter weten.

Harm