Auteur Topic: webcam  (gelezen 433 keer)

vanappeven

• Gebruiker van Leuven-Template
  • Jr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Weerstation Roermond Kloosterwandplein
webcam
« Gepost op: 08 augustus 2017, 13:02:30 »
Hallo, is er iemand die weet hoe ik een webcam kan integreren. Heb een foscam F19900P draadloze ip camera. De cam draait en zichtbaar op mijn pc. Maar hoe krijg ik hem op mijn site?
Is er ergens een handleiding?

Groet Twan van Appeven

heersje

• Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Weer-Weather-Meteo Vossem
Re: webcam
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2017, 07:41:04 »
Hallo Twan,
Is dat niet een kwestie van periodiek via ftp een foto wegschrijven naar je webpagina en dan in de webcam settings van deze template de juiste url opgeven?
JP

vanappeven

• Jr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Weerstation Roermond Kloosterwandplein
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2017, 09:23:16 »
Nou eigenlijk wil ik live beelden tonen. Dus geen foto's. En als via ftp: moet dan niet mijn pc altijd aanstaan? Dat is niet de bedoeling.

Groet Twan

heersje

• Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2017, 11:19:14 »
Hallo Twan,

dit uploaden via FTP kan je in de settings van de IP camera instellen- daar hoeft je PC niet voor aan te staan. Wim heeft op dit forum uitgelegd welke software hij gebruikt om live beeld weer te geven
http://weather-template.info/smf/index.php?topic=191.0

succes

Jean-Paul

WSParkstad

• Hero Member
  • *
  • PD4MM QPO
    • Bekijk profiel
    • Weerstation Parkstad
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2017, 12:44:26 »
Hallo Twan,

dit uploaden via FTP kan je in de settings van de IP camera instellen- daar hoeft je PC niet voor aan te staan. Wim heeft op dit forum uitgelegd welke software hij gebruikt om live beeld weer te geven
http://weather-template.info/smf/index.php?topic=191.0

succes

Jean-Paul

JP zit goed maar Twan wilt Livestream en dat is geen FTP maar stream.
Wil je graag helpen maar ben abng dat dit niet lukt aangezien ik niet weet hoe een Foscam werkt, had je een Axis dan kon ik je zeker helpen.
Vergeet niet dat je ook misschien poorten moet open zetten in je router om van buitenaf de beelden te kunnen bekijken.

Succes en hopen dat iemand weet hoe je ene Foscam moet instellen plus eventueel open zetten in je router, anders effe googlen Foscam bereiken vanaf WAN.

Succes.
E�n zwaluw maakt nog geen zomer.

heersje

• Sr. Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2017, 15:05:46 »
hier heb je mogelijk iets aan http://foscam.us/forum/how-to-fetch-snapshots-and-mjpeg-stream-on-hd-cameras-t4328.html. het open zetten van poorten kan je evt ook door UPnP laten regelen (een setting in je router en dan in foscam set-up aangeven dat je UPnP wil gebruiken). Omdat je provider mogelijk je IP adres zo nu en dan wijzigt kun je ook gebruik maken van de Foscam dynamische dns service ( ook in de set-up van foscam instellen). Je kan dan mogelijk in een iframe in de template de stream laten zien. Ik denk wel dat dan je wachtwoord open en bloot is omdat je die als parameter mee moet geven om de stream te zien. De oplossing die Wim presenteert is wellicht veiliger en gebruiksvriendelijker.