Auteur Topic: Wat kost nu zo'n template?  (gelezen 502 keer)

wvdkuil

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • Template Support
Wat kost nu zo'n template?
« Gepost op: 30 augustus 2016, 20:17:41 »
Mijn opbrengsten:

Er zijn tot op heden 400 bij mij bekende gebruikers van de Leuven-Template.
Gemiddeld gebruiksduur iets boven de 2 jaar.

Tot nu toe is de totale waardering voor 5 jaar ontwikkeling per actieve Template gebruiker bijna 10 euro, is minder dan 5 euro per gebruiksjaar.

Er zijn ook enkele honderden gebruikers van de afzonderlijke scripts.
Totale waardering: 0 euro.

Kosten voor de gebruikers:
Voor 72% van de gebruikers is de bijdrage 0 euro.
Voor de overige 28% is dat over gemiddeld 2 jaa: 38 euro is nog geen 20 euro / jaar.

Wat zou het mogen kosten: Net zoveel als een weer-programma?

Wat kost een weer-programma? Naast een paar unix programma's ken ik geen gratis programma's.
Zelfs Cumulus is donation-ware.
WD kost 70 euro eenmalig?   Meteobridge: 40?
Weatherlink's prijs zit in de extreem kostbare logger en als je die vergelijkt met andere loggers kost ook WeatherLink  enige tientallen euro's.

Maar hoe lang gaat een weer-programma mee?

Hoeveel tijd kost mij dit:
In ieder geval is het stuitend hoeveel onnodige overbodige vragen mensen willen stellen, hoeveel personen kwaad worden als je 2 weken met vakantie bent, hoeveel er beloven een donatie te doen en dat "vergeten", hoeveel mensen vragen stellen over door derden aangepaste scripts.

En vooral dan ook nog eens zoveel mogelijk de link naar de Leuven-Template site verwijderen.

Wat zou de Leuven-Template mogen kosten:
Dat vraag ik u

Wat zou de Leuven-Template mogen kosten: Net zoveel als een de provider vraagt voor een website?
Daar krijgt u ook support en varieert de prijs van 0 euro (al dan niet met advertenties) tot 1 of enkele euro's per maand.

Wat zou het mogen kosten: Net zoveel als een gemiddelde jaarkost van uw weerstation?
De meeste weerstations zijn geen Davis stations van 100 en meer euro. Maar nette TFA en klonen daarvan.
Kosten toch al vaak 200 euro en gaan hoeveel jaar mee.

Mijn voorstel:
Vanaf 31 augustus is de bijdrage voor het gebruik van de Leuven-Template vastgesteld op 20 euro / jaar voor maximaal 5 nieuwe support tickets.
Alle tickets voor het melden van een fout zijn gratis. En de eerste gebruiker die een fout in de scripts aanmeldt krijgt een extra jaar support gratis.

Alle bestaande sponsors maken eerst het dubbele van hun reeds betaalde bedragen op.
Dus als u ooit 50 euro heeft betaald wordt dat bedrag "verdubbeld tot 100"  en daardoor krijgt u 100/20 is 5 jaar ieder jaar 5 gratis support tickets.

Alle gebruikers die willen overstappen naar een andere template hebben recht op 6 maanden support om het overstappen wellicht makkelijker te maken.

Wim

Vantage VUE / WLIP https://weer.sluispark.be/
Vantage VP2 / USB logger/Meteobridge https://www.weerstation-herent.be/

WSParkstad

• Gebruiker van Leuven-Template
  • Hero Member
  • *
  • PD4MM QPO
    • Bekijk profiel
    • Weerstation Parkstad
Re: Wat kost nu zo'n template?
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2016, 20:30:21 »
Hallo Wim,

Je hebt groot gelijk en kan mij ergernissen van jouw kant best wel goed voorstellen.
Je weet ik kies voor elk jaar in januari een donatie over te maken van 50 euro, dat staat hier vast.
Een goede template waar men ook nog bij terecht kent met vragen over de template en ook nog eigen bepaalde gegevens mag dit zeker in mijn ogen kosten per jaar.
Soms heb ik ook veel vragen en soms ben ik een hele lange tijd stil aangezien de template goed werkt en is er iets dan staat het altijd duidelijk vermeldt op het forum om het te verhelpen.

Daarom is het mij dit bedrag waard, meer als dat en blij met de template en jouw service en nee ik slijm niet, maar waarom altijd alleen maar slechte dingen, de goede mogen ook gezegd worden en jij maakt mij met de template een stuk blijer wat betreft hobby het weer.

Hoop dat ik nog lang van je service en template mag genieten.
« Laatst bewerkt op: 01 september 2016, 20:32:39 door WSParkstad »

Olaf

• Gast
Re: Wat kost nu zo'n template?
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2018, 18:30:26 »
Ondanks de waarschuwing dat er al ten minste 120 dagen niet meer is gereageerd op dit topic wil ik ondanks die waarschuwing toch mijn respect uitspreken voor mensen die dit soort dingen ontwikkelen.

Het is ontzettend tijdrovend, het kost bloed, zweet en tranen. Iedereen wil iets van je weten, liefst nog gisteren. Dit wereldje van gepassioneerde weerliefhebbers is een goede documentaire waard als je het mij vraagt.
Ik voorzie een hit op Netflix :)